Een adressenbestand van particulieren kopen? Een slimme zet!

adressenbestand particulieren
De snelste en meest directe vorm van reclame maken is ongetwijfeld een persoonlijke e-mail, die rechtstreeks naar uw eindconsumenten wordt verzonden. Deze vorm van directe reclame blijkt bovendien bijzonder doeltreffend. Het hoeft geen uitleg dat steeds meer bedrijven er veel voor over hebben om commerciële mails te verzenden naar particulieren. Maar waarom een adressenbestand van particulieren kopen?

Omwille van de strenge wetgeving rond privacy is het geen gemakkelijke klus om aan de persoonlijke contactgegevens van uw doelpubliek te komen. Gelukkig kan u daarvoor op ons rekenen: wij helpen u met uw zoektocht naar een professionele leverancier, zodat u een adressenbestand van particulieren gemakkelijk kan kopen!

5 pijlers om een adressenbestand van particulieren samen te stellen

Bij het opstarten van een e-mailcampagne is het van groot belang om zoveel mogelijk informatie over uw doelpubliek te weten te komen. We zetten u alvast aan het denken: deze 5 pijlers helpen u om aan de databaseleverancier duidelijk te maken welke particulieren u precies wenst te bereiken. Een succesvolle e-mailcampagne start immers met een precieze analyse van uw doelpubliek!

Pijler

Gegevens

1. Socio-demografisch Leeftijd, geslacht, gezinssamenstelling, regio, inkomen, job,…
2. Lifestyle Interieur, kleding, auto’s, hotel, uitstapjes, mode, restaurant, wellness,…
3. Interesses Muziek, sport, reizen, literatuur, kunst, koken, televisie, winkelen, architectuur,…
4. Aankoopgedrag Impulsieve aankopen, investeringen, zuinige aankopen, krediet aankopen, online shoppen, gewoontekopers, beleggers,…
5. Internetgebruik Welke websites worden bezocht? Sociale media? Online shoppen?

Deze persoonlijke informatie over uw eindconsumenten is van onschatbare waarde. Er gaat vanzelfsprekend heel wat denk- en opzoekingswerk aan vooraf, maar dit huzarenwerk loont de moeite. Uit onderzoek blijkt immers dat gerichte e-mailcampagnes hun doel niet missen: particulieren zijn na het ontvangen van een mail op maat sneller geneigd om producten of diensten online te bestellen. Aarzel dus niet om een leverancier te contacteren, want een adressenbestand van particulieren kopen is een winstgevende investering!

Adressenbestanden van particulieren: enkele voorbeelden

Aan de hand van enkele voorbeelden kan u zich gemakkelijker een beeld vormen van de manier waarop een databaseleverancier te werk gaat. U vindt misschien inspiratie voor de analyse van uw doelpubliek?

Voorbeeld 1 – Automakelaar

U verkoopt auto’s en wenst een e-mailcampagne op te starten voor de verkoop van een nieuwe gezinswagen. U koopt een adressenbestand van particulieren met volgende eigenschappen: gezinshoofd tussen 30 – 40 jaar, minstens 2 kinderen, houdt van sport, uitstapjes en cultuur, eigenaar van zijn woning, regio Oost- en West-Vlaanderen.

Voorbeeld 2 – Reisagentschap

Valentijn is op komst en u wenst zoveel mogelijk verliefde koppeltjes een citytrip aan de hand te doen. Uw criteria voor uw doelpubliek kunnen dan zijn: jong persoon onder de 28 jaar, geen kinderen, houdt van shoppen, reizen en grote steden, heeft opvallend vaak interesse in commerciële kortingen, is actief op sociale media.

Voorbeeld 3 – Restaurant

U heeft een bijzonder menu samengesteld met als eye-catcher enkele dure klassewijnen. U wenst dit nieuwe menu te promoten. Een e-mailcampagne is succesvol wanneer u deze verzendt naar bijvoorbeeld: advocaten, kaderleden en bedrijfsleiders, hoog inkomen, interesse in cultuur, restaurant en wijn proeven, woont in stad, heeft een druk leven.

Maak het verschil voor uw bedrijf door een e-mailcampagne op te starten. Wij zoeken voor u een professionele leverancier van adressenbetanden.

Wenst u een adressenbestand van particulieren te kopen?

VERGELIJK GRATIS EN VRIJBLIJVEND OFFERTES